Jag saknar mål.

2011-09-24, 01:58:51 / Kategori: about me;
Varit en liten funderarkväll idag. Och det jag kommit fram till är att;
JAG SAKNAR MÅL.

Läst igenom gamla blog inlägg då jag var en riktig drömmare. Det gör ont.
Vart tog den Yami vägen? Jag tror jag råkade tappa bort henne bland
slutproven och utspringet i juni månad.. Någonstans där i alla fall.
Hon kanske sprang åt ett annat håll?

Det var inte alls såhär det var tänkt att det skulle bli.
Förut var det tänkt att jag skulle ha flyttat till Stockholm efter studenten
med min f.d. bästa vän, jag skulle ha en fin lägenhet som jag skulle
ägna sommaren till att designa á la Yami. Jag skulle hoppa in på
frisör/make up-utbildningen direkt till höst och jobba på Stockholms fina barer.

Jag drömde om flytten till L.A. som då var någonting som kändes verkligt.
Jag drömde om flyttar, utbildningar, resor och äventyr.
Jag drömde om någonting annat än det här.

Nu bor jag halvtid hemma och halvtid i Nyköping känns det som. Det
känns som att mitt liv ligger i min nyinköpa fina väska, far hit och dit.


Köerna på lägenheter i Nyköping är enorma. Speciellt utan inkomst.
Jag jobbade i somras i Malmköping trots att jag lovat mig själv innan
att inte stanna där en sekund efter studenten. Jag hittar inget jobb
som tilltalar mig och jag har skrivit upp mig på högskoleprovet bara
för att, utan någon plan efter det. Det är inte mig.

Jag hade alltid planer och mål. Men jag har inte jagat efter en enda.
Motivationen har försvunnit och likaså intresset.


Jag känner mig tom utan dom. Jag vill ha nya mål och intressen.
Hitta vad som är just mig. Ta tag i saker. Inte bara tänka.


Jag vill flytta. Jag vill träna. Jag vill jobba. Jag vill plugga.
Jag vill ha en hobby. Jag vill vara bra på nåt. Jag vill fixa mig själv.

Det var mitt högsta mål. Nu behöver jag ny drivkraft.




"Den som inte har några tvivel, är inte riktigt klok."

» DITT NAMN
» E-POST

» LÄNKA DIN BLOGG!

Skriv vad du har att säga här:

Kommer du kommentera här igen?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!